12.24.2007

Förlåt att jag inte har lagt upp bilder på länge. Har haft fullt upp med att lägga upp bilder på djungeltrumman.se. Titta på dom så länge så får vi hoppas att det kommer mer här snart.

Jag behöver hjälp, av alla som någonsin tyckt sig veta något om musik. Jag har av en slump lyssnat på två helt olika låtar och kommit på att de bygger på samma låt. Jag vill veta vilken låt det är. Jag tycker mig verkligen känna igen den. Jag vore evigt tacksam om någon kan hitta orginallåten, vare sig det är ett klassiskt stycke eller från någon film eller var den nu kommer ifrån.

Roky Erickson - Night of the Vampires
Sopor Aeternus - Hades Pluton

Valentina hittade en låt av Devil Doll som är snarlik Sopor Aeternus - Hades Pluton precis i början. Jag kan dock inte avgöra om den i sig själv är lik orginallåten jag är på jakt efter eller om det bara är introt som påminner om Hades Pluton. Vi fortsätter jakten efter orginallåten. Några tips?

Devil Doll - King of Brooklyn

6 kommentarer:

Anonym sa...

night of the vampires går ju helt i stil med nåt scorpion låt..

Oggy sa...

Vilken då? Jag måste isåfall lägga upp den med.

Anonym sa...

ouhff, det var lite svårare. jag måste få tänka en stund på vad den låten heter.

Valentina sa...

åh hades pluton! det finns en låt med devil doll - king of brooklyn som börjar nästan precis som hades pluton, kanske mer av en slump men ändå.

Anonym sa...

Hmmm oskar då! Hades Pluton låter lite skumt........eller?

Anonym sa...

okej, här är en helt vild idé, eftersom jag inte vet hur gamla de här låtarna är. Men något påminner mig om den gamla dängan "where the wild roses grow"

Jag är förresten glad över att ha hittat tillbaka till din blogg.
Nu har jag en egen, så jag behöver inte lämna skumma anonyma kommentarer. Nu är jag bara halvanonym.