8.11.2007

Eweh gillar att "gnola". Finns det förresten någon annan som har hört det uttrycket?

7 kommentarer:

Macks sa...

Ja? Men jag var inte dödligt säker på dess betydelse, så jag var tvungen att slog uppdet i Wiktionary!

Macks sa...

Rättelse: "..så jag var tvungen att slå upp det i Wiktionary!"

Haha, min svenska formulering är inte på topp för tillfället. LOL.

maria sa...

vadå? vet inte alla vad gnola är?

den där eweh är förresten mkt söt. men det är väl konstaterat sen länge i guess.

Carolin sa...

gnola, sjunga, nynna

This is Lea sa...

ibland tycker jag att hon ser ut som björk

Anonym sa...

"om du börjar att gnola en visa, ska du se att du strax får en vän" osv... :)

Anonym sa...

I min värld existerar få andra ord än gnola för att beskriva det man gör när man gnolar.

Att gnola är något speciellt, något vackert, något man gör för sig själv fast som andra om de har tur kan få ta del av, och man bör inte lättvindigt använda det ordet då det lätt besudlas.

Inte att förväxlas med att gola.

//Ersborg