2.15.2007

Oskars fasta är snart över och eftersom Adam är i hufudstaden och nätverkar så tar jag intervjun med Oskar idag. Då jag senast träffade honom var han märkbart påverkad och hade vantar inomhus, pratade bara om mat och hur mycket han skulle äta. Hans händer var verkligen iskalla. Expediten i hälskostbutiken hade enligt uppgift berättat för oskar att fasta i vinterkyla inte var att rekomendera; det stuntade han blankt i.

A: Hur tycker du att de tre fastedagarna har varit?

O: Onödiga, det har varit roligt med en utmaning men jag känner mej inte speciellt bättre.

A: Så inga stora skillnader på kropp och välmående?

O: Jo, jag har mått skit, men det blir bättre efter nån dag. Fast nu vill jag bara tillbaka till verkligen.

A: Tror du att du är redo för den?

O: Jag lär ju dö; jag har preppat med en massa käk. Jag lär spy.

A: Vad har du laddat upp med?

O: Äggmacka, korvmacka, skink- o ostmacka. Och en rostbiffmacka. Sen ska jag äta kebab till lunch.

A: Vad har du att säga till den fruktansvärt stora mängd människor där ute som går i fastetankar?

O: Låt bli, det ger er inget. Förutom om er kompis tvingat er och du får tvinga dem tillbaka, som jag ska göra med Adam. Och kanske Andreas.


Text: Andreas Hansson Bild: Oskar

2 kommentarer:

BrianLaesch.com sa...

Awesome site. I can't read German, but it looks cool. Here is my blog:

youtuberoast.com

Anonym sa...

Jag förstår inte finska, men visst lät det som om han var positiv?