2.14.2007

Adam hjälper oskar till ett nyttigare liv pt. 2

OBS! Detta blogginlägg är ett gästinlägg från Adam. Följ Oskars vandring till ett nyttigare liv på Ourpwn.com/blog.

Idag är dag nr.2 för Oskars fasta. Han mår inte så bra.

Efter en längre tids utredning tror jag mig dock ha hittat orsaken till att han mår dåligt. Många skulle kanske hävda att det är för att han enbart intar flytande föda som han mår som han gör. Detta är inte fallet. Jag har undersökt det s.k. Glaubersaltet. Vad jag upptäckte var fasansfullt.. Glaubersaltet är i själva verket ren Arsenik, ett dödligt gift känt från bland annat mordet på den Indonesiske människorättskämpen Munir Thalib. Jag ger mig genast iväg för att ta "saltet" ifrån Oskar. Håll tummarna för att han fortfarande lever!

Nya rön visar att den kända reningsprocessen "3-dagarsfasta" kan innehålla dödliga gifter. Polisen planerar nu att spränga den förmodade drogkartell som ligger bakom produktionen av produkten.


Följ Oskars vandring till ett nyttigare liv på Ourpwn.com/blog. All text och bild av Adam Lundberg.

Inga kommentarer: