2.13.2007

Adam hjälper oskar till ett nyttigare liv pt. 1

OBS! Detta blogginlägg är ett gästinlägg från Adam. Följ Oskars vandring till ett nyttigare liv på Ourpwn.com/blog.


Igår fick ni en ledtråd till vad som komma skulle. Nu kommer det! Oskar har från och med att han vaknade i morse inlett en s.k. Tredagars-fasta. Detta betyder inte att han låter bli att äta i tre dagar, det hade nog inte gått.. Istället kommer han att följa Nyform's fastepaket för 179 kr. Det innehåller en viss mängd flytande föda som är det enda han får inta under dessa tre dagar. Det rör sig om ett speciellt té, tre buljongtärningar, en påse Glaubersalt och tre olika sorters juicer. Detta är, som sagt, det enda Oskar får förtära under dessa tre dygn. Önska honom lycka till!



Nedan följer en intervju gjord vid lunchtid idag.

A: Hur mår du idag Oskar?

O: Relativt bra faktiskt
O: Det värsta var i morse då jag var tvungen att dricka ett ljummet glas vatten med Glaubersalt.
O: Jag fick kväljningar...

A: Var det någon skillnad på det s.k. Glaubersaltet och vanligt salt?

O: Ja, verkligen! Det lägger sig som en äcklig hinna i munnen. Tydligen ska det vara lite laxerande, men det har jag ännu inte märkt av.

A: Okej.. Vad har du mer fått äta idag?

O: Äpplejuice, Té och 3/4 buljongtärning i kokande vatten.

A: Känner du dig väldigt hungrig eller känns det ok?

O: Inte hungrig, men jag har ont i magen. Visserligen hade jag det innan också.
O: Annars mår jag relativt bra faktiskt!
O: Jag är glad att jag har så varma kläder på mig, för annars hade jag nog frusit.

A: Spännande!
A: Då avslutar jag intervjun här, så hörs vi igen senare idag!

O: Okej, kul att få berätta om hur jag känner!

Följ Oskars vandring till ett nyttigare liv på Ourpwn.com/blog. All text och bild av Adam Lundberg.

4 kommentarer:

DIANA sa...

HA HA HA HA. vad ska det bli av oskar?

nadifa sa...

ah! jag foljer er med spanning!

Anonym sa...

lycka till oskar!

www.jansdotter.net/blogg.asp sa...

Herregud, där kommer ju inte vara något kvar av den stackars pojken!