9.18.2006


3 synliga skador och de bakomliggande historierna
1, Jack i pannan: Jag var väll en sisådär 8 år då jag och min gode vän/kusin Noak satt och tittade på tv. På tv visades den otecknade versionen av Zorro. Båda jag och Noak blev mäkta imponerade av de avancerade fäktningsduellerna som utspelade sig mellan Zorro och den onda Kaptenen så vi bestämde oss att testa själva.
Noak var Zorro, Jag var Kaptenen. Så var det alltid.
Jag minns inte exakt hur. Men duellen blev en jakt. En jakt där Zorro flydde för sitt liv ifrån sin underskattade motståndare Kaptenen. En jakt på ett halt parkettgolv.
Det kunde bara gå på ett sätt och det gjorde det. Jag gjorde en klassisk "ensam-hemmavolt" (benen ovanför huvudet innan man hinner slå i marken) och landade på en relativt vass byråkant.
Det var sår nummer ett det.
2, Ärr på näsan: Denna historien är jag inte speciellt stolt över och den blir därav rätt kort.
Jag var berusad och hamnade i slagsmål. Jag fick hjälp(av min motståndare) att med näsan först, springa in i en vägg.
3, Avchippad tand: Under Göteborgs filmfestival 2006 så spelade bandet "Suburban Kids With Biblical Names" i tältet som var placerat mitt på Järntorget. Jag var där och njöt i största allmänhet av musiken och min öl. Det var just denna kombinationen som så småningom skulle visa sej vara ytterst skadlig.
När bandets kioskvältardänga "Rent a wreck" börjar spelas så börjar hela publiken inkusive mej att hoppa. Jag och en kompis, som jag var där med kom i otakt med varandra och precis i rätt tillfälle, när jag ska ta en klunk ur min flaska öl, så landar jag med ölen på hans axel precis som han studsar upp.
Jag kände nått smuligt i min mun och sprang och frågade bartendern (En kvinna i 30 årsåldern.) "Har ni nån spegel, jag tror jag har slagit ut min tand!".
- "Nej vi har ingen spegel, men du ser rätt charmig ut ändå."

13 kommentarer:

Bullen sa...

Jag har också slagit av en bit av min framtand pga en ölflaska och en kompis som kommit i otakt!

Anonym sa...

Oskar, du är bäst!

cornelia sa...

håller med oskar du är bäst, tack jättemycket för lördag!!

Lii sa...

tack så jätte mycket för i lördags, väldigt trevligt!

Anonym sa...

Då får väl jag också passa på att tacka! tack oskar för i lördags, och tack för att du inte lät mig dö på natten!

cornelia sa...

förresten har du hittat nån trevlig sjal jag glömt eller har jag hlet enkelt tappat den på fyllan?

Oggy sa...

en sjal och ett örhänge har upphittats. Det är bara att hämta.

Anonym sa...

allmän rättelse: att Zorro skulle ha flytt från kaptenen är i grunden ett felaktigt samt löjligt påstående. Kaptenen flydde givetvis Zorro - då Zorro är en svärdsman i en klass för sig - vilket Noak illustrerade på ett alledess utmärkt sätt.

Anonym sa...

ajaj, man ska alltså passa sig för att hoppa med ölflaskor! det värsta som hänt mig när jag hoppat med en ölflaska är att jag hade tummen över flaskan vilken resulterade i att det sprutade öl i mitt öga. det sved. det du, det är lidande!

vilken kul sida!!

när kommer du upp så att jag kan vara dig övermäktig i fäktning igen?

hepp hepp
noak

Oggy sa...

Svar till Noak: Oj oj oj... det vet man aldrig. Men det ska nog inte ta för lång tid. Just nu har jag flyktiga planer på att nån gång nästa år kanske flytta upp.

När kommer du ner föresten? (Touché)

cornelia sa...

tackar så mycket du kommer inte förbi vinyl på onsdag?

Anonym sa...

flytta upp?? fan va kul! vad ska du här o göra?

vet inte alls när jag kommer ner, har inga pengar utan bara en massa skulder. känns det igen? så det blir nog inte på ett tag.

Oggy sa...

Jag ska nog jobba lite o så. Jag har några kompisar som kanske också är sugna på att flytta upp. Men men.

Pengar är väll alltid ett problem. Men välfärdssystemet håller mej igång med en massa bidrag och sånt. Eller egentligen går jag en utbildning så jag får ju studiebidrag.