8.21.2006

Nu är det snart val som vissa kanske har märkt. Alla myndiga medborgare får säga till hur de tycker att Sverige ska styras. Alla, vare sig man är expert inom ämnet skatter och statvetenskap eller om man bara vill rösta på Linda Rosing för att hon har snygga bröst har rätt att rösta.
Jag är för tillfället inte alls insatt i vilket parti som lovade de minimala justeringar i vårt samhälle som gynnar mej mest. Jag tycker faktiskt inte ens att jag borde ha rätt att rösta. Någon borde sätta stopp för det. Och det tänker jag göra.
Istället för att tillåta mej själv att rösta på något idiotparti som har lovat mej gratis parkering i utbyte mot massmord på samerna så tänker jag låta er, som en hyllning till demokratin, rösta på vad jag ska rösta på.
Det värsta är att jag kommer följa det också.
Såååå....



VIlket parti ska Oskar rösta på i Riksdagsvalet den 17 september 2006?
  



7 kommentarer:

Tor Skude sa...

Kul grej, Oskar! Jag vill bara påpeka att vi i Piratpartiet har en ganska mycket högre nätnärvaro än övriga partier, så sådana här omröstningar ger nästan alltid fenomenala utslag för oss. Nåja. Jag hoppas att du får många röster!

Anonym sa...

Häj Oskar, old friend.
Fan, det var länge sen man träffade dig och packet, Saknade dig när jag var på skattjakt sista dan på Emmaboda i år. Var var ni? Hälsa Adam och Måns och alla. Ses vi på Hultsfred -07 månne?
Fina bilder btw. "Ja Djillahr de"

Anonym sa...

Men Oskar, kommunalvalet då?

Oggy sa...

Först vill jag tacka Nicklas w Bjurman för sin omtanke att försöka informera mej om de olika nya partierna.

Det jag framförallt vill åstakomma är att jag förlorar min rätt att rösta. Med rättigheten att rösta borde skyldigheten att sätta sej in i politiken komma. Den skyldigheten finns inte lagstiftad idag. Det skrämmer mej. Försöker uppmärksamma folk på att det borde skrämma dem med.

Oggy sa...

Sen skulle jag vilja hälsa till Filip. Jag är besviken att jag missade Emmaboda i år och jag hoppas vi ses nästa hultsfred. Men hur hittade du min blogg föresten?

Anonym sa...

Varför inte bara rösta blankt om du inte är nöjd?

Oggy sa...

I riksdagsvalet så röstade jag på Piratpartiet. På hedersord.